Tuesday, July 5, 2011

dialogue

Keputusan harus dibuat
Masa bergerak meninggalkan aku
Sudah diajak borak . Tidak dihiraukan sapaan aku . Ceh meny0mb0ng
Keputusan harus dibuat .
Keputusan bukanlah jenis yang penyabar
Demi masa dan kedepan
Ah! Beri aku jalan!
Jalan dah ada tinggal kau pilih!
Mane nak pilih? Banyak nie!
Ade kecik , besar , luas , sempit !?

Keputusan harus dibuat
Cepatlah !
Buatlah keputusan!
Janganlah desak aku ! Bagi aku masa
.
Berapa lama?
Berapa lama masa yang kau perlukan?!
Sabarlah biar aku fikir.
Berapa lama!
Sekejap la . Sabar boleh tak?
0k .

(dua jam kemudian)

Berapa lama lagi?
Sekejap ! Tadi aku hampir jumpa
Dimana?
Sana! Eh tadi ada
Ah ilusi semata!
Ye ! Sungguh! Tadi aku jumpa!
Kalau begitu mana!
Sebentar nanti pasti ia kembali.
Mana!?
Mana!?
Mana!!?
Aku sudah tidak boleh menunggu
Masa sudah berdendam dengan aku!
Maaf!
Tidak diterima!
Mana?
Kejap!
Mana!?
Zalim sungguh engkau!
Ah peduli apa! Mana!?
Kau diam !!!
Aku diam?
Ye ! Kau diam!!
Baik! Aku diam.

No comments:

Post a Comment