Tuesday, July 5, 2011

arahanku

Setiap persimpangan telahpun aku sekat, aku sekat dengan erat ,
daging yang terkumpul yang dinamakan sebagai otak tidak dibenarkan untuk berputar ligat . Kerana itu adalah atas arahan aku . Maka si otak pun tunduk akur dengan arahanku . Aku buntu . Dengan tidak semena-mena kedua tanganku bergerak sendiri ke kepalaku . Belum sempat aku memarahi kedua tanganku . Dengan pantas ia menggerakkan jari-jemari untuk memicit kepalaku . "wah pandai betul kau mengambil hatiku" , berkata aku pada tanganku . Kedua tanganku tersenyum atas kata-kataku . Tetapi lain pula yang berlaku . si jari-jemari mula mencebik kearah ku sambil berkata "ah dia gerakkan aje ! Kami yang buat kau selesa" . Aku tersenyum . Lalu aku pun mencium jari-jemariku tanda terima kasih aku kepada mereka . Kelihatan jari-jemari amat terharu dengan tindakan aku . Kemudian , si otak yang ku arahkan supaya tidak berputar menunjukkan tanda-tanda pemberontakan . Aku cuba meninggikan suara dengan harapan si 0tak akan akur dengan arahan aku . Ternyata si otak tidak mengendahkan arahan aku . Sedang si otak berputar . Seluruh anggota badanku turut melakukan pemberontakan ,tangan yang tadi bersahabat dengan aku mula mengeluarkan kata-kata kesat , kaki mula mengeraskan otot-ototnya , jari-jemari kaki bergerak-gerak . Semua anggota badanku menunjukkan pemberontakan . Semuanya semakin biadap dengan ku . Puas aku memujuk mereka supaya mengikut arahanku . Cukup teguh pendirian mereka . Semua memaling kearahku . Semua melemparkan kata-kata kesat kearah ku . Ah! Aku sudah tewas . Aku tewas dengan anggotaku

No comments:

Post a Comment