Wednesday, September 7, 2011

                  kehidupan ini satu misteri . kita tidak dapat menjangka sesuatu yang akan datang dan pergi . begitu juga dengan ajal maut , jodoh pertemuan , semuanya di tangan tuhan . yang perlu kita yakin adalah semuanya terletak ditangan tuhan , ya kita telah berusaha , bermacam-macam cara telah kita lakukan , setelah penat berusaha maka kita berputus asa lantas dengan mudah kita mengatakan yang dia bukan jodoh kita . jikalau begitu . jodoh bukanlah ditangan tuhan . jodoh ditangan manusia . tak begitu???

                   ingat jodoh ialah ditangan tuhan . bagi aku tuhan memberi 50% jodoh itu kepada kita . lagi 50% adalah usaha daripada kita , kita tidak boleh dengan hanya mengharap semata-mata . kita tuhan ke? dia tuhan?? . ingat kita adalah hamba . maka kita kenalah berusaha untuk menentukan dia adalah jodoh kita . ingat 50% . hendak cakap jika kita mengahwini seseorang dan dengan yakin kita cakap dah jodoh kita dengan dia . and then 5 years later cerai . then bagi alasan tade jodoh . heeyyy! wtf . tadi mula-mula cakap dah jodoh . then cakap dah tade jodoh . boleh ey camtu??

                   usaha doa dan tawakal . insyaAllah . akan menjadi . hubungan ini memerlukan kerjasama dari dua belah pihak . tidak akan menjadi sesuatu hubungan jika sebelah pihak sahaja berusaha dan sebelah pihak tidak . maka kedua-dua haruslah berusaha . ingat kembali memori-memori indah bersama . ingat! tidak semua manusia busuk .dan tidak ada seorang manusia pon yang 100% busuk . dan ingat semua orang layak diberi peluang . 


~YA ALLAH AKU BERMOHON KAU PELIHARALAH PERHUBUNGAN KAMI INI
KAU JODOHKANLAH KAMI
AKU TIDAK MAHU MEMBUANG MASA DAN WANG UNTUK WANITA YANG BUKAN UNTUK DIRIKU~

AMIN~

No comments:

Post a Comment