Monday, August 8, 2011

tanpa tulisan

kadang aku sengaja membiarkan diri aku kosong .  kerana kadang kosong itu indah . kosong itu menawan . sedang aku tersenyum , sedang aku keseorangan . kosong sentiasa bersama aku . sengaja aku lengahkan semua . sengaja ak kosongkan jiwa . sengaja aku bangangkan rupa . kerana aku aku tidak pernah meninggalkan kosong . kosong . cantik nama kau . kadang ku lihat rupamu bangang . kadang ku lihat rupamu janggal . diamati . dihalusi . ternyata kau indah kosong . aku tersenyum keseorangan . ya mungkin gila . mungkin menjadikan kosong sebagai teman akan dianggap gila . kosong tidak malu kenapa harus aku . aku manusia pelik . aku manusia aneh . sengaja aku hindarkan semua . karna aku tahu bukan semua ingin bersama aku . sengaja aku burukkan rupa , kerana hanya kosong yang mahu aku . sengaja aku tinggikan suara . bagi kalian takut mahu mencampuri ku . mula kosong , kosong memberi isi . aku memberi erti . erti terhenti . melilau memandang arah tuju erti ! . apa bodoh kau erti? palingkan kepalamu pasti ketemu destinasi . bodoh! bebal ! bangang ! kosong tersenyum , aku tersengih bangang . ahahahaha . hey kosong tidak pernah bosan dengan aku . kosong tidak pernah marah dengan aku . "kau tak berperasaan kosong? tapi kau mampu tersenyum??? mungkin kau meniru caraku . maafkan aku kosong . kadang ku ketemu penuh ku abaikan kau . kadang ku ketemu mereka ku abaikan kau . tapi kenapa kau masih setia . masih bersama walau bermacam sialan aku laku terhadap kau?? karna kau kosong? ya kau kosong! ahhh ! dimampuskan bersama termampuskan semua! hulurkan aku rokok kosong . biarku tambah teman kita . biarku tambah rasa kita . biarku duga yang semua ini bukan imaginasi semata . lihat lah semua ! saat bersama duka terlaksana , saat sengsara tersenyum indah pasti meruntun luka , kata bodoh mungkin bahagia . asal sama kita gembira . kosong kosong kosong kosong kosong .

 kepulan asap muncul . melilit sebatang tubuh kosong . masuk kerongga merayau tak tentu hala . yang melihat hanya sepasang mata , yang mendengar hanya jiwa . jiwa kosong hati pesong . bukan terpesong hanya memesong . bukan merapu hanya kata-kata sang kosong . yang selalu kosong

p/s : aku rindu kau! sgt3

No comments:

Post a Comment