Tuesday, March 29, 2011

aku mahu

AKU MAHU
 
Kau boleh acuhkan diriku
Dan anggap ku tak ada
Tapi takkan merubah perasaanku
Kepadamu

Kuyakin pasti suatu saat
Semua kan terjadi
Kau kan mencintaiku
Dan tak akan pernah melepasku
Aku mau mendampingi dirimu
Aku mau cintai kekuranganmu
Selalu bersedia bahagiakanmu
Apapun terjadi
Kujanjikan aku ada

Kau boleh jauhi diriku
Namun kupercaya
Kau kan mencintaiku
Dan tak akan pernah melepasku

Aku mau mendampingi dirimu
Aku mau cintai kekuranganmu
Aku yang rela terluka
Untuk masa lalu
 
        aku sangat menyukai dengan lagu nie . lagu nie selalu beri kekuatan kepada diri aku . lagu ini banyak mengajar aku erti kesabaran . mengajarkanku erti cinta yang sebenar . lagu ini megajar aku supaya mencintai kekurangan sebelum mencintai kelebihan seseorang . memang mudah untuk kita mencintai kelebihan , tapi mudahkah bagi kita untuk mencintai kekurangan
 
       ya! memang fitrah manusia , kekurangan merupakan satu kewujudan . tanpa kekurangan manusia tidak akan bisa mampu mendabik seperti sekarang .kekurangan mengajar kita kesungguhan . dan dari kesungguhan itu kita sentiasa dapat memperbaiki diri kita .
 
       tetapi . ada juga kekurangan pada kita yang tidak mampukita memperbaikinya  . dan jika seseorang itu dapat menerima kekurangan kita . pasti terbit satu senyuman kerana seseorang itu sangat istimewa . kerana dapat menerima kita seadanya

No comments:

Post a Comment