Friday, December 3, 2010

h a n y a l a m p u

kadang-kadang aku sunyi
dalam ramai pun aku bloeh sunyi
kadang-kadang aku rasa kosong
walaupun semuanya penuh
kadang-kadang aku senyum
kadang-kadang aku ketawa
kadang-kadang aku teriak

kenape ?
inilah kehidupan

aku cube menghargai
menghargai sejuta warna 
mendalami seribu kata
meneliti setiap gaya 
menjiwai setiap jiwa

indah!
cukup indah!

kadang aku terlena 
terlena akan dunia
hanya berpaksikan dunia yang seketika
mampukah??
mampukah memuaskan kesemua nafsu?
mampukah?
mampukah mencari sekelumit iman?
atau hanya sekadar terlintas cukup tuk membawamu ke syurga?

ketika puas terlena
ak terjaga

terjaga yang kononnya mampu merubah segalanya
aku adalah aku
apakah warnanya
apakah coraknya
aku yang menententukannya



:)  senyum mampu membuat setiap orang gembira

No comments:

Post a Comment